miércoles, 28 de junio de 2017

ESCRIPTURA DE LA FUGIDA

Pintura de Herve Lenouvel, cogida de Pinterest





ESCRIPTURA DE LA FUGIDA





Dissoltes les llanternes de l’argent viu ens queda la fauna del sanglot i el carrousel de la tempesta amb totes les seues innocències a vegades només tanquem els ulls i mamprenem a marxar: no hi ha contrasenyes per a tot allò que anaven tallant les tisores ni retorn per a suturar la ferida ni un ací que buide totes les foscors acumulades potser la millor moneda que ens queda és el temps i el seu paraigua d’aigua qualsevol impostu-ra és tan sols aguait precipici vertigen —sé que les devolu-cions manquen de la mateixa gerra excepte les mans arrugades de l’espantall tampoc el desvari té la mateixa febre fosa: en la finestra l’olor geperuda de las engonals el país a punt de sote-rrar la set o l’avorriment que provoquen els crepuscles des-calços del paralític fora dels ulls o dins d’ells el vast riu que hem de creuar encorbant cadascun dels pensaments mai no he pogut entendre els miolaments del rovell i la cancel·lació de bestreta de la primera vegada mai no puguí capir els abo-cadors i el seu predomini de llargs colps en els gargamells des-sagnats de la flor tots els grocs desanats del panteix el dolor al cap de l’humà —També hi ha difunts en el contrast dels pa-raigües i paraules mortes com l’escriptura en el buit i punts suspensius en un territori caduc de mirades benignes dessota l’altitud em veig en aqueix mirar dels jardins sense braços de-mà haurà crescut més el desabrigament tan cert com la sexua-litat pòstuma és horrible el rostre de l’unt també ho són els tardívols penediments el peix i el seu gris coagulat el ante-somni en el no visible dels esquelets: jure que transcorreguda la tempesta la boira no és semblant com tampoc no és igual el comiat inestroncable (no hi ha reconciliació quan la tendresa ha deixat de ser article de primera necessitat: començares a morir en la meua boca alhora que recordava somnis i paraules i a aqueixos comensals que enfollien a les cantonades com a memòria de la nit)…
Barataria, 2017

Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ






ESCRITURA DE LA HUIDA



Disueltas las linternas del azogue nos queda la fauna del sollozo y el carrusel de la tormenta con todas sus inocencias a ve-ces solo cerramos los ojos y nos echamos a andar: no hay contraseñas para todo lo que fueron cortando las tijeras ni re-torno para suturar la herida ni un aquí que vacíe todas las obscuridades acumuladas quizás la mejor moneda que nos queda es el tiempo y su paraguas de agua cualquier impostura es sólo acechanza precipicio vértigo —sé que las devoluciones carecen de la misma tinaja salvo las manos arrugadas del espanta-pájaros tampoco el desvarío tiene la misma fiebre derretida: en la ventana el olor jorobado de las ingles el país a punto de enterrar la sed o el aburrimiento que provocan los crepúsculos descalzos del paralítico fuera de los ojos o dentro de ellos el vasto río que debemos cruzar encorvando cada uno de los pensamientos jamás he podido entender los maullidos de la herrumbre y la cancelación anticipada de la primera vez jamás pude entender los vertederos y su predominio de largos gol-pes en las fauces desangrada de la flor todos los amarillos des-andados del jadeo el dolor al cabo de lo humano —También hay difuntos en el contraste de los paraguas y palabras muer-tas como la escritura en el vacío y puntos suspensivos en un territorio caduco de miradas benignas debajo de la altitud me veo en ese mirar de los jardines sin brazos mañana habrá crecido más el desabrigo tan cierto como la sexualidad póstuma es horrible el rostro del tizne también lo son los tardíos arrepentimientos el pez y su gris coagulado el antesueño en lo no visible de los esqueletos: juro que transcurrida la tormenta la niebla no es igual como tampoco es igual el adiós irrestañable (no hay reconciliación cuando la ternura ha dejado de ser ar-tículo de primera necesidad: empezaste a morir en mi boca al tiempo que recordaba sueños y palabras y a esos comensales enloqueciendo en las esquinas como memoria de la noche)…
Barataria, 2017